P.T pagi Istana

Pada 2 April 2014 Latihan P.T pagi berjalan dengan lancar dengan senaman yang menyihatkan badan hingga peluh mengalir seluruh badan. Pegawai Penyelaras senaman pada pagi ini adalan Insp Azizi. Larian merentasi bukit-bukit memerlukan keyakinan dan ketabahan dan kekuatan fizikal dan mental..
Di puncak bukit di kawasan Istana Negara adalah antara satu lokasi yang ketinggiannya lebih kurang 3000 kaki dari paras laut. Untuk sampai di puncak ini mengambil ketekun dan kekuatan fizikal dan mental kerana ia memerlukan tenaga yang kuat dan konsistan.
P.T pagi kali ini di sertai oleh Kumpulan 'A', Trafik, Pemandu, Anggot/staf pejabat telah  memeriahkan lagi suasana pagi yang hening. P.T pagi ini di bahagikan kepada 2 kumpulan iaitu kumpulan umur 40 tahun ke atas dan umur di bawah 40 tahun ke bawah. Kumpulan 40 tahun ke atsa di pimpin oeh Sjn Johari dari cawangan pemandu sementara di bawah 40 tahun di pimpin oleh Sjn Tahrmizi
Keletihan sudah menjadi kebiasaan apabila senaman di buat dengan betul dengan peluh akan terus mengalir mengeluarkan toksit yang ada di badan. Walaupun ada yang terpaksa namun ia perlu di lakukan demi untuk melawan nafsu kemalasan.
Kerjasasama dan tolong menolong konsep kerja berpasukan telah di terapkan dalam aktiviti semanan pagi ini.
Ini adalah cara membantu kawan yang tercedera yang  tidak dapat jalan lagi. Di sini ada yang tidak memberi bantuan kerana mementingkan diri sendiri atau curi tulang/
Gambar lain boleh di lihat di FB: Pengaman Istana



Post a Comment