LDP 1 Jungle Tracking - Kump. Delta.

Latihan Dalam Perkhidmatan Jungle Tracking telah dijalankan pada 7 Mac 2014 jam 0830 hrs hari  Jumaat merupakan aktiviti yang merangkumi latihan jasmani, fizikal dan mental seseorang Pegawai dan Anggota bagi menstabilkan tahap kesihatan di taham yang maksimum.


Semangat yang di tunjukkan oleh Anggota  Kumpulan Delta ini sungguh membanggakan dengan pakaian seragam merah yang di pakai dalam aktiviti ini. Komitmen dan sehati sejiwa dalam melaksanakan tugas dan tanggongjawab adalah tuntutan dalam agama dan pasukan.

Sebelum aktiviti dijalankan Penyelia Kumpulan Delta Sarjan Salim telah melapur kehadiran anggota kepada Sm Aswan selaku Ketua dalam aktiviti Latihan Dalam Perkhidmatan pagi ini. 


Seperti biasa sebelum latihan dijalankan maka senaman rengangan di jalankan lebih kurang 10 minit
supaya urat-urat tidak terkejut dengan aktiviti seterusnya dijalankan.






















Di suatu lokasi yang cantik pemandangannya tempat rehat sebentar menarik nafas sebelum meneruskan perjalanan yang masih jauh. Bersatu tolong menolong adalah aset yang penting kerja berpasukan.


Pengajaran yang diperolehi dari LDP ini  adalah kerja berpasukan, tolong menolong, ilmu kesabaran, ketabahan, keriangan, kesihatan dan patuh arahan.


Gambar lain boleh di lihat di Face Book Pengaman Istana..

Post a Comment