SERUAN ILLAHI



Menyeru ke jalan ILLAHI merupakan tugas dan tanggongjawab yang begitu berat untuk dilaksanakan oleh seseorang melainkan setelah mendapat kekuatan dalaman untuk melakukannya. Tidak semua orang dapat melakukan tugasan ini walaupun ianya tidaklah begitu berat dan susah.


 Tetapi bagi anggota-anggota  ini yang telah di bekalkan ilmu dan sokongan dan dorongan mereka dapat melakukan tugasan yang telah di arahkan menyeru kepada semua mahluk di alam ini untuk mengerjakan solat dan menuju kejayaan.


Mereka ini adalah pelapis pasukan yang akan memimpin menggantikan anggota yang akan  berpencen ataupun yang  meninggal dunia.


 Berbekalkan dengan kekuatan IMAN dan takwa yang hampir dengan ILLAHI dapat berdiri teguh dengan kekuatan dan keyakin diri untuk terus menjaga keselamatan dan ke aman Negara berpaksikan kepada kejujuran dan keikhlasan serta tanggonjawab yang di amanahkan kepadanya.


Laungan yang bergema dengan berpakaian uniform ini boleh menaikan bulu roma  menandakan kepatuhan mengerjakan perintah ALLAH tidak kira di mana bertugas namun  menyahut seruan Illahi tetap di utamakan .


 Kalaulah generasi Y yang berada dalam pasukan semua seperti  ini , pasti pasukan  akan berkualiti.


Allah Hu Akhbar,  Allah Hu Akhbar, berkumandang di Surau Istana Negara, Malaysia menyeru untuk mendirikan solat kepada semua orang yang beriman untuk mengerjakan solat berjemaah di dalam surau yang cantik dan indah ini.


Siapakah insan-insan yang sedia mengabdikan diri kepada Allah demi mematuhi perintah yang telah di sampaikan kepada umat yang mukalaf demi Iman yang tersemat di dalam hati.


Beginilah routin yang dilaksanakan setiap anggota yang bertugas pengawal shift 'A', setiap kali bertugas siang ataupun malam. Disamping melaksanakan tugas yang telah di amanahkan , perintah Illahi tidak pernah di abaikan.


Kegigihan mencari keredaan Allah mesti diteruskan walau apa pun  rintangan yang mendatang bagi mengimbangi kehidupan di dunia dan akhirat.


Post a Comment