RONDAAN PRIMETER ISTANA NEGARA BERSAMA KPP.

ISTANA NEGARA : Pada 28 Januari 2015 jam  9.00 pagi Rondaan suaikenal Primeter Istana Negara oleh Ketua Pegawai Pentadbir Istana Negara En.Mohd Ikram bin Rahimi , En.Zul Azri bin Abdullah , Puan Adlina Aisyah binti Ahmad Rusli PP11 dan  pegawai istana yang lain bersama Pegawai Kawalan Istana Negara  Insp. Azizi Khairul bin Mustapa , Sm Buhari, Kpl Ismawi, L/Kpl. Azhari dan L/Kpl Rashdan


Lawatan ronda ini di iringi staf  Vidad selaku kontrektor maintainance Istana Negara. Seramai 14 orang telah bersama dalam rondaan  ini.


Meskipun rondaan ini secara umumnya di primeter Istana Negara , namun ia memberi cabaran kepada  yang tidak pernah mengikuti rondaan primeter. Ia lebih kepada jungle tracking kerana di kanan kiri track adalah hutan.



Bukan sahaja hutan tetapi cabaran mendaiki dan menuruni bukit yang curam dan tanah runtuh di track memerlukan kecekalan dan keyakinan dengan semak samun yang tebal menambahkan  lagi cabaran menguji ketabahan  ,



Seorang wirawati Puan Adlina Aisyah binti Ahmad Rusli PP11 selaku HR Istana Negara mewakali staf wanita Istana Negara yang berjaya mengikuti rondaan primeter dengan cemerlang.



 


Post a Comment