TAKLIMAT ANCAMAN KUMPULAN ISLAMIC STATE (IS) DAN AL-DAWLA AL-ISLAMIYA AL-IRAQ AL-SHAM (DAESH)

TAKLIMAT ANCAMAN KUMPULAN ISLAMIC STATE (IS) DAN AL-DAWLA AL-ISLAMIYA AL-IRAQ AL-SHAM (DAESH)

Istana Negara, 20 Sept 2016 – Satu taklimat ancaman Kumpulan Islamic State (IS) terhadap keselamatan Negara telah disampaikan oleh DSP Lachemy Landen A/L Muniandy dari Cawangan E8 IPK KL.Taklimat ini telah dihadiri seramai 70 warga Polis Istana Negara. Turut serta ASP Enun A/L Eh Lian wakil dari Cawangan Khas IPD Brickfields. Turut hadir sama mengimarahkan taklimat tersebut adalah Ketua Pegawai Keselamatan Supt. Mohamad Fakhrudin Bin Abdul Hamid Polis Istana Negara, Pegawai-pegawai kanan serta Pegawai Rendah Polis Istana Negara.


Tujuan taklimat diadakan adalah untuk menerangkan bentuk ancaman dan kesan ideologi keganasan Islamic State (IS) sekiranya berjaya merekrut ahli baru di Malaysia dengan menggunakan nama Islam untuk berjihad dan berjuang semata-mata inginkan mati syahid dan serta prosedur keselamatan semasa menjalankan penugasan.





Diakhir sesi taklimat ini, penyampaian cenderahati disampaikan oleh Ketua Pegawai Keselamatan Polis Istana Negara, Supt. Mohamad Fakhrudin Bin Abdul Hamid kepada DSP Lachemy Landen A/L Muniandy dan ASP Enun A/L Eh Lian.

Post a Comment